Syafie Naswip Mengaku PukuI Aisyah Azman Hanya Kerana Diminta Hentikan Hubungan Songsang


PELAKON lelaki ditahan malam tadi, selepas membeIasah bekas tunangnya berikutan marah apabila wanita itu memintanya menamatkan hubungan songsang dengan kenalannya, 26 Jun lalu.

Ketua Polis Daerah Serdang, Asisten Komisioner Ismadi Borhan berkata, pelakon lelaki berusia 27 tahun itu dikatakan datang ke rumah bekas tunangnya berusia 23 tahun di Taman Puncak Jalil, Seri Kembangan, Serdang, kira-kira 9 pagi hari kejadian.

“Bekas tunangnya yang juga pelakon mendakwwa dipaksa masuk ke dalam kereta sebelum svspek terus memakki wanita berkenaan menggunakan kata-kata kessat. “Difahamkan pergaduhan itu berpunca daripada tindakan wanita berkenaan yang meminta svspek untuk tidak meneruskan hubungan s0ngsang pelakon dengan kenalannya,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Ismadi berkata, svspek yang bengang dengan permintaan wanita itu kemudian bertindak mencekiik leher, menvmbuk muka, mencngkam mata serta menvmbuk muIut m4ngsa sehingga berdarrah.

“Wanita terbabit ada mengambil gambar, namun dipadam oleh svspek secara senyap selain diugvt oleh svspek berkenaan.

“M4ngsa dirujuk ke Hospital Serdang untuk rawatan lanjut, namun tiada kesan kecderaan kerana kejadian itu sudah lama berlaku,” katanya.

Beliau berkata, svspek yang juga pelakon itu ditahan selepas datang menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Serdang untuk diambil keterangan, malam tadi.

Akhirnya Mengaku

“Hasil soal siassat dilakukan, svspek mengaku memukuI m4ngsa. Bagaimanapun, beliau kemudian dibebaskan dengan jaminan polis selepas keterangannya diambil.

“Siasatan lanjut berhubung kes ini sedang dijalankan mengikut Seksyen 323 dan Seksyen 506 Kanun Kesksaan kerana mendatangkan kecderaan dengan sengaja dan melakukan uguutan,” katanya.

Sementara itu menurut artikel dari Mstar pasangan pelakon tersebut adalah Shafie Naswip & Aishah Azman yang telah memuttuskan ikantan pertunangan pada 21 Julai lalu.

SUMBER : Harian Metro