Kisah mengenai bangkai seekor kucing gemuk yang ditemui seorang gadis menjadi viral di Twitter. Gadis itu, Dada Anuar, memuat naik mengenai bangkai seekor kucing gemuk yang ditemuinya di jalanan ke Instagram Story.

Ingatkan sedang tidur, rupanya kucing ini sudah m4ti



Letak di tepi jalan supaya tak dilanggar kereta



Kucing tersebut gemuk, menandakan ia mempunyai tuan. Namun, walaupun sudah terbiar di tepi jalan selama sehari, tiada siapa yang mengambilnya.

Sehubungan itu, Dada telah megambil kucing itu dan bertanya di sekitar kejiranan tersebut.



Mereka yang sudah biasa memelihara kucing pasti mengetahui bahawa kucing yang tahu ia akan m4ti akan pergi menjauhkan diri dari rumah keluarganya atau menyembunyikan diri.



Berikut Kemungkinan Kucing Kerap Menjauh Ketika Akan m4ti

Ada juga yang menyatakan keadaan kucing itu yang gemuk mungkin telah menyebabkan kem4tiannya. Oleh itu sebagai tuan, kita perlu berhati-hati agar tidak terlebih beri makanan kepada kucing yang dipelihara.



Mungkin ia tak mahu ahli keluarga menangisi pemergiannya. Apa pun, yang penting kucing ini tidak kelaparan sepanjang ia hidup. – Amazingnara.com



Benarkah kucing punya kebiasaan bersembunyi menjelang kem4tiannya? Ia akan mencari tempat yang jauh dari keramaian dan agak tertutup. Hal ini tidak hanya berlaku untuk kucing liar, tapi juga kucing yang dipelihara di rumah.

Ternyata keluarga kucing besar seperti harimau, macan tutul, dan cheetah juga punya kebiasaan yang sama. Kucing liar biasanya mencari tempat di balik semak-semak, di dalam got kering, atau celah-celah sempit lainnya.

Sementara kucing yang dipelihara di dalam rumah akan mencari sudut-sudut rumah yang jarang didatangi orang, seperti sudut gudang, kolong tempat tidur, kolong kursi, bahkan kadang-kadang ibersembunyi di dalam lemari.

Mengapa kucing melakukan itu? Sampai saat ini belum diketahui alasannya. Baru ada beberapa kemungkinan yang disimpulkan beberapa pecinta kucing.

Mungkin kucing punya naluri untuk pergi jauh dari tempat keramaian meski ia tidak tahu bahwa dia akan segera m4ti. Mungkin sebelum m4ti kucing ingin sendirian, tidak terganggu apa pun. Mungkin kucing itu tak mau ada orang yang merasa sedih melihat binatang itu menjemput ajalnya. Apalagi kalau itu binatang kasayangan.

Bila itu kucing liar, mungkin binatang itu takut ada musuh yang menyerangnya. Karena musuh suka menyerang binatang yang lemah. Sementara kucing yang sakit atau tua terlihat lemah.
Nah, itulah beberapa kemungkinannya. Apakah teman-teman punya pendapat yang lain?